- otwarcie rachunku bankowego wspólnoty, dokonywanie rozliczeń za pośrednictwem tego rachunku i wypełnianie deklaracji podatkowych
- prowadzenie rozliczeń z dostawcami mediów
- prowadzenie ewidencji pozaksięgowej kosztów zarządu nieruchomości wspólnej z podziałem na koszty
- utrzymanie nieruchomości wspólnej oraz prowadzenie funduszu remontowego
- opracowanie sposobu rozliczania dostaw mediów do budynku oraz przedstawienie propozycji regulaminu rozliczania mediów
- pobieranie i rozliczanie zaliczek na koszty utrzymania nieruchomości wspólnej i fundusz remontowy
- windykacja należności
- lokowanie wolnych środków wspólnoty na lokatach terminowych wspólnoty
- przygotowywanie projektów planu gospodarczego
- sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych wspólnoty
- pobieranie i odprowadzanie podatków oraz innych opłat publicznoprawnych, związanych z prowadzeniem nieruchomości wspólnej
- obserwacja i bieżąca analiza zmian stawek usług i dostaw mediów (w tym cen gazu, energii elektrycznej i cieplnej, wody i ścieków) oraz rozliczeń z tym związanych, w oparciu o umowy zawarte przez wspólnotę